Mannerheimin Lastensuojeluliitolla on ajankohtainen ja tärkeä haaste, jonka ratkaisemiseksi se kutsui koolle markkinointialan ammattilaiset. Diilin jäljillä on suunnittelukilpailu, jonka puitteissa etsitään suuria ideoita MLL:n työn ja suomalaisten lasten hyväksi.
Kilpailun brief-tilaisuus järjestettiin 19.10.2010 Sikala Summit-hengessä ravintola Nollassa, Helsingissä. Se keräsi yhteen lukuisia markkinointialan ammattilaisia. Briefin antoi Mannerheimin Lastensuojeluliiton viestintäjohtaja Liisa Partio yhdessä Diili-ohjelmasta tuttujen Hjallis Harkimon, Leena Harkimon sekä Antti Seppisen kanssa.
illan aikana kuultiin loistavia ideoita MLL:n esittämän briefin innostamana. Kaksi parasta ideaa ja joukkuetta valittiin jatkoon.
Toinen jatkoon valituista joukkueista oli Team Vastaajat, jossa myös Eventgardenin toimitusjohtaja Heidi Ekholm-Talas on mukana. Team Vastaajat voitti kilpailun ja on muutamassa kuukaudessa omien töidensä ohella rakentanut laajan markkinointiviestinnän konseptin, jonka hedelmiä päästään seuraamaan vuonna 2011.
TEAM VASTAAJAT:
Heidi Ekholm-Talas / Toimitusjohtaja, Eventgarden / BSG Marketing Oy
Markku Aittola / Projektijohtaja, verkkostrategi, Folk Finland Oy
Elina Koivumäki / Asianajaja, osakas, Asianajotoimisto Oy Juridia Ab
Riku Vassinen / Strategi, N2 Helsinki Oy (25.10.2010 alkaen)
Ari Huttunen / Konsultti, myynti ja liiketoiminnan kehittäminen
Juha Partanen / Asiakkuusjohtaja, Viestintätoimisto Taitomylly Oy
Diilin jäljillä -kilpailun vaiheita ja jatkoon valittujen joukkueiden työskentelyä seurataan tällä sivustolla aina lopulliseen presentaatioon asti. Projektista koostetaan myös lyhyitä ohjelmaklippejä, joita esitetään MTV MEDIAn kanavilla. Tätä kautta osallistujat saavat näkyvyyttä arvokkaalle työlleen myös projektin jälkeen.
MLL ja MTV MEDIA tukevat kampanjan tuotantoa yhteensä 10 000 eurolla. MTV MEDIA lahjoittaa voittajakonseptille myös 100 000 euron bruttoarvosta media-aikaa medioissaan.